چگونه در حین تمرین برای آزمون آیلتس متمرکز بمانیم؟

سطح: Intermediate , Upper intermediate , Advance

1188

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

متمرکز ماندن و تمرین مستمر تمام آن چیزی هست که برای کسب نمره دلخواه خود نیاز دارید. اگر متمرکز ماندن در حین تمرین برای شما دشوار است، این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید پس از طی کردن چند مرحله ساده، به راحتی از پس این مشکل بربیایید. 
یقینا بسیاری از شما در مورد مرگ ملکه الیزابت در ماه سپتامبر خبر دارید. اگر تصاویری در مورد آن دیده باشید، متوجه هستید که چه رخداد ملی بزرگی برگزار شده بود. دلیل آنکه بحث ملکه را مطرح کردم، این است که همانطور که میدانید، ملکه الیزابت برای 70 سال فرمانروایی میکرد؛ که یکی از طولانی ترین زمان های سلطنت یک فرد در تاریخ به شمار میرود. زمانی که او 21 سال داشت، تحت بیانیه ای عنوان کرد که به مردم قول میداد که حاضر است تا مادامی که زنده است به مردم خدمت کند. او تا 96 سالگی زندگی کرد و تا دو روز قبل از مرگش خویش نیز، در حال کار کردن بود. بنابراین، او برای مدت طولانی این قول را نگه داشت و به آن عمل کرد. او از خودگذشتگی زیادی نشان داد. او کامل نبود، نقد هایی همیشه به او و کارش وارد بوده است. اما او همیشه بسیار در کار خود متمرکز بود و دلیل تمرکز طولانی مدت او بر کارش، عشق زیاد به مردمش بود. 
 
قطعا من در این مقاله توصیه نمیکنم که شما 70 سال برای آزمون آیلتس خود وقت بگذارید و این داستان فقط برای الهام گرفتن از ماجرای تمرکز و از خود گذشتگی او در کارش بود تا بتواند به مسیر شما سرنخی بدهد. شما هم در مسیر خود نیاز دارید تا تمرکز و از خود گذشتگی نشان بدهید تا در آزمون آیلتس خود پیروز شوید؛ این مسیر اثبات شده پس از کار با چندین زبان آموز میباشد که موفقیت در آیلتس، کلید موفقیت های آتی آنها بوده است.
همین امروز بنده در یک کلاس تمرینی بودم و نکته ی جالبی توجهم را جلب کرد. دقت کنید:
هر حرف در واژه ی Focus به معنی تمرکز، حرف اول کلمه های زیر هستند: 
Follow
One 
Course 
Until 
Success
به نظر من این بهترین توصیف برای معنی حقیقی تمرکز می باشد. 

منظور از کورس یا همان کلاس، الزاما کلاس های من یا هر کلاسی که در آموزشگاه به آن مراجعه میکنید نیست. بلکه تعهد به یک روش درس خواندن است. یعنی شما با همان برنامه ای که دارید تا آخر پیش بروید، هر روز آن را انجام بدهید تا موفقیت برایتان حاصل شود.
برای اینکه بتوانید آن را انجام بدهید، سه کار کوچک اما موثر در اینجا به شما معرفی میشود که میتوانید از آنها کمک بگیرید تا از مسیر تمرینتان برای آیلتس جا نمانید.
همواره به خاطر داشته باشید، آیلتس یک قرعه کشی نیست. در یک کلاسی که امروز صبح با یکی از شاگردانم که ماه دیگه آزمون دارد، داشتم، به من گفت که دقیقا دو هفته پیش در این آزمون شرکت کرده، نمره ی 5 دریافت کرده اما به نمره ی 7 نیاز دارد. اگر شما با عجله از آزمونی به آزمون دیگر بروید با وجود اینکه تا نمره ی دلخواهتان فاصله ی بسیاری دارید، تنها پول و زمان خود را هدر داده اید. 
شما نمره ی خوب را فقط در صورتی کسب میکنید که کاملا آماده باشید و به خوبی تمرین کرده باشید.

یک برنامه داشته باشید. یک برنامه ی درست برای تمرین آیلتس و آماده شدن. از آن مهم تر، به آن برنامه سفت بچسبید! این کار های ساده ای است که میتوانید انجام بدهید: 
یک برنامه بنویسید که با سبک زندگی شما جور باشد. اگر زندگی شلوغ و پرکاری دارید، یقینا نمیتوانید 5 ساعت در روز درس بخوانید. اما میتوانید نیم الی یک ساعت مداوم برای تمرین وقت بگذارید.
در آخر هفته، آن چه انجام داده اید را بررسی کنید. چه کارهایی موفقیت آمیز بوده و چه کارهایی اینطور نبوده اند؟ بعد بنویسید که باید در هفته ی آینده چه کار هایی انجام بدهید تا به نمره ی مورد نظرتان نزدیک تر شوید؟ 
اگر بخواهید، من یک برنامه ی از پیش آماده شده دارم که میتوانم برایتان ارسال کنم تا مطابق میل خود، آن را تغییر دهید و استفاده کنید. برای دسترسی به این برنامه،به من پیام بدهید.
از حواس پرتی ها دوری کنید. میدانم که این امر گاهی میتواند سخت باشد. شما توسط وظایفتان در مورد کار یا خانواده دچار حواس پرتی میشوید. شاید خانواده شما از شما توقعاتی دارند، یا فرزندانتان حواستان را پرت میکنند. من خود خواهر کوچک تری دارم و کاملا این شرایط شما را درک میکنم! هرچند  اگر شما نمره ی مطلوبتان را میخواهید، و اگر آیلتس بخشی از مسیرتان برای رسیدن به اهدافتان در آینده هست (چه برای شما و چه برای خانواده تان) باید به خود زمانی برای آماده شدن اختصاص دهید. 
برای این افراد مشخص کنید که فرضا از ساعت 7:00 الی 8:00 در حال درس خواندن خواهید بود. از آنها بخواهید که در آن زمان مزاحمتان نشوند. من زبان آموزانی دارم که وقتی تکالیفشان را ارسال میکنند از آنها میپرسم چقدر این کار برایتان طول کشید،اما نمیتوانند جواب درستی بدهند چون در میانه ی کار به کارهای دیگری مثل غذا پختن، کار کردن یا وقت گذرانی با کودکان خود پرداخته اند. در حالی که زمان بندی یک فاکتور بسیار مهم در آیلتس است و باید بدانید هر بخش از تمرین برای شما چقدر زمان میبرد. 
همچنین من زبان آموزی داشتم که میگفت بخشی از تمارین آیلتس خود را در ماشین انجام میداد تا از اتلاف وقت یا حواس پرتی جلوگیری کند. راه خود را برای رسیدن به هدفتان پیدا کنید. 
یک نوشته بر روی درب اتاق خود بچسبانید، واضحا اعلام کنید که در آن زمان در دسترس نیستید و برای آیلتس آماده میشوید. از کسی بخواهید تا کار ها را در آن زمان به جای شما انجام بدهد. 
دنبال منابع جدید و تازه نروید. یعنی مثلا جدید ترین کتاب ها، جدید ترین نظرات، جدید ترین گروه های بحث در مورد آزمون و غیره. بله، خوب است که به چیز های زیادی بپیوندید اگر کمک کننده است؛ ولی هرچه بیشتر این کار را انجام بدهید، بیشتر حواس پرت و سردرگم میشوید. یادگیری یک زبان جدید همیشه همان پروسه ای را مطالبه میکند که از قدیم استفاده میشده است. Follow one course until success!
یک کلاس، یک مدرس، یک گروه یا وبسایت را پیدا کنید که به آن حس خوبی دارید و فکر میکنید میتواند به شما کمک کند. آنی را پیدا کنید که دوستش دارید، به آن اعتماد دارید، با آن احساس راحتی میکنید و تا آخر مسیر با آن همراه بمانید. حتی اگر یک منبع جدید به شما وعده های فریبنده میدهد، باز هم به سرعت منابع فعلی خود را تغییر ندهید. 
به خاطر داشته باشید، درس دادن و یاد گرفتن یک مسیر دو طرفه است. پس از پرسیدن از مدرس خود نترسید. اکثر مدرسین آماده کمک به شما هستند. اگر احساس حمایت شدن توسط مدرستان به شما دست نمیدهد، یک مدرس حامی دیگر پیدا کنید و با او به تمرینات خود ادامه بدهید. 
طبق تجربه، زبان آموزانی که با وجود بالا و پایین های مسیر، به راه خود ادامه دادند، همواره موفق بوده اند. آنها فقط تمرکز کردند و در نهایت، همگی آنها موفق شدند. این آرزوی قلبی من برای همه شماست که هدفمند و مشتاق هستید. 
اگر در ابتدای مسیر خود هستید، میتوانیم با هم هم مسیر شویم و شما را به نمره ی مطلوبتان برسانیم. برای اطلاع از شرایط کلاس های خصوصی، همین حالا پیام بدهید. 

منابع:

ieltslearningtips.com

empty comment

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
follow us on social media and register on the website

پست های این استاد

همه پست ها
پست متنی
چگونه در حین تمرین برای آزمون آیلتس متمرکز بمانیم؟

چگونه در حین تمرین برای آزمون آیلتس متمرکز بمانیم؟

تمرکز و زمان بندی دو فاکتور مهم در آزمون آیلتس میباشند و میبایست در ح…

1188

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
پست متنی
در مورد ضوابط نمره دهی رایتینگ آیلتس (Band Descriptors)

در مورد ضوابط نمره دهی رایتینگ آیلتس (Band Descriptors)

تصحیح کنندگان آیلتس چگونه به نوشته های شما نمره میدهند؟ آیا میتوان پی…

1298

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲

درخواست تدریس خصوصی

برای اینکه بتونید با استاد کلاس خصوصی داشته باشید، کافیه روی دکمه درخواست تدریس خصوصی کلیک کنید. ما پیام و مشخصات شما رو به استاد میرسونیم.

درخواست تدریس خصوصی
نگار ابراهیمی

چگونه در حین تمرین برای آزمون آیلتس متمرکز بمانیم؟

استاد: نگار ابراهیمی

پروفایل استاد